22 augusti 2008

I drank nitroglycerin this morning

Min dag känns som ett misslyckande. Nu sitter jag här i min ensamhet och äter marabou mjölkchoklad.

Jag är äcklig.

Hela dagen la jag all energi på skolan. Det kanske hade något med att jag för första gången visar mig på skolan utan kofta. Iofs hade jag t-shirt med fishnet-tröja med hål i så mina armar var inte helt blottade.

Under en rast idag började jag snacka med två ur min klass som jag knappt snackat med och helt ärligt så verkade dom trevliga. Party-folk, det är det jag vill ha. XP
Nej men, vi satt först vid nått bord och jag försökte få igång något samtal och sen gick vi ut och rökte innan vi började. Trevligt!


Efter att skolan var slut så gick jag in till stan, ensam.
Jag gick från ena sidan till den andra, fram och tillbaka, runt, runt, runt.. ensam.
Det fanns ingen där, ingen jag kände iaf.
Jag fick en känsla av att hela staden var öde, alla hade rest bort, dött eller bara bestämt sig för att inte träffa mig.
3 samtal och 5 minuter senare bestämde jag mig för att åka hem.


Idag på svensklektionen fick vi ett papper med en sol på, vid varje stråle skulle man skriva en posetiv egenskap man hade.
Min lärare ville nog skjuta upp klassens självkänsla eller nått.
När jag hade fyllt min sol med fina ord om mig själv så upptäckte jag en sak.
Jag är min egen motsats.
Jag är både blyg och social, och det är samtidigt.
Det går inte ihop.


Nu ska jag snart se på mumin med min syster.
Egentligen vill jag stänga in mig och proppa i mig all choklad men icket.
Jag ska sitta i en soffa och se på film.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag har inte kollat bloggar på ett tag nu för jag har haft mycket i vägen och har inte varit mig själv, förlåt. men jag är tillbaks nu igen i alla fall :). kram!