13 december 2008

Jump into my oven

Om jag ska vara ärlig vill jag vara helt ärlig. Jag har sagt att jag har testat en gång men att det sög så om jag skulle berätta att jag gjort det mer än en gång så låter dom mig knappast stanna där. Då vill dom ha allt.
Eftersom det hör ihop med mitt mående kan jag inte undvika det och om jag inte berättar kommer det inte bli bättre.

Jag använde droger för att fly från verkligheten, inte varje gång men fortfarande. Nu har jag varit clean i över 2 månader tror jag, dock är det tyvärr inte ett frivilligt och medvetet val utan pga av andra anledningar.
Men det var bra tror jag, att jag varit clean, eftersom jag inser nu hur fast jag var. För mig fanns det ingen anledning att sluta, jag förstod inte och såg inte vart jag var på väg.
Även om (som tur var) jag inte hann komma så djupt in i drogvärlden som vissa gör så hann jag lära mig en hel del.


Jag har slutat dricka nu också (igen), det har gått över styr (igen).
Sist jag drack så gick det otroligt snett. Blev fullare än vad jag själv trodde att jag var, skar mig, bråttades, bråkade och dagen efter så spydde jag bakom en container, började kallsvettas, skakade och var konstant yr.
Och det har ju hänt flera gånger att det gått över styr, jag har lärt mig hur mycket jag tål, men det betyder ju inte att jag dricker efter det.

Jag har alltid haft lätt för att bli beroende och det svåra är nog inte just att lägga av och låta bli det jag är beroende av utan snarare att leva med abstinensen dag ut och dag in.
Den fysiska abstinensen försvinner ju efter ett tag men den psykiska är svårare.

Egentligen skulle jag vilja knarka och dricka alkohol, men pga att det utvecklades ett beroende så låter jag bli.

Alkohol kanske jag kommer kunna börja dricka igen senare, men speciellt just nu då jag mår så dåligt som jag gör så tänker jag låta bli. För min skull, endast.

Inga kommentarer: