10 december 2008

Hate and trouble behind my back

DBT - Dialektisk Beteendeterapi (http://www.kbtgruppen.se/dbt.html)
Det är en typ av KBT - Kognitiv Beteendeterapi.
Anledningen till att jag ska börja DBT är pga min självdestruktivitet, vad jag vet har jag ingen personlighetsstörning.


Jag är arg just nu, jag använder aldrig ordet arg, det låter så hårt och mörkt. Jag är inte hård av mig. Eller nu är jag väl det. Taggig.
Det känns som om folk sviker mig, inte medvetet eller med vilja troligtvis.
Men just nu har jag ett problem jag behöver hjälp med men ingen har tid för mig.

Två häften ligger på mitt golv, de kommer från BUP, från min behandlare i DBT. Det ena handlar om alkohol och det andra om droger.
Problemet är att jag vet inte hur ärlig jag ska vara. Min behandlare har tystnadsplikt, men om jag gör något som jag tar skada av berättar hon det för mina föräldrar.
Fast nu har jag ju varit clean från droger i över 2 månader tror jag. Om jag hade varit mitt i det hade jag nog inte varit ärlig alls.

Men en annan sak är att jag redan sagt till min behandlare att jag slutade dricka i våras och att jag bara testat röka på en gång.

Papprerna ska vara inne någon gång nästa vecka tror jag. Nervös.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du borde kanske ändå säga att du gjort det mer än en gång, men du behöver dock inte berätta hur ofta du gjorde det. Och så kan du ju även säga att du inte har några planer alls på att droga överhuvudtaget igen.